اخبار داخلی
شماره: 3692
1392/07/08 - 09:40
ابتلا به بيماري ايدز علايم مشخصي ندارد

رييس مركز تحقيقات ايدز گفت : ابتلا به بيماري ايدز علايمي مشخصي ندارد و در برخي موارد در زمان شروع بيماري علايمي همچون بيماري آنفلوآنزا در فرد ظاهر مي شود.

به گزارش بنیان، دكتر مينو محرز افزود : ايدز بيماري عفوني است كه اين ويروس موجب تحليل شديد توان و قدرت سيستم ايمني بدن مي شود و در نتيجه فرد در مقابل انواع بيماري ها و عفونت ها ناتوان مي شود و بدن با كاهش قدرت سيستم دفاعي آمادگي پيدا مي كند كه به عفونت مبتلا شود . 
وي افزود : وقتي كه ويروس ايدز وارد بدن فرد مي شود حدود ۲ تا ۱۵ سال طول مي كشد تا بيماري با معاينات باليني و علايم ظاهري تشخيص داده شود. 
به گفته وي تاكنون درمان مشخص و قطعي براي ويروس بيماري ايدز در جهان شناخته نشده است و در اين زمينه تحقيقات زيادي در حال انجام است و داروهاي ضد ويروسي كه هم اكنون وجود دارد پيشرفت و روند بيماري را به تاخير مي اندازد. 
رييس مركز تحقيقات ايدز يادآور شد : اين بيماري تنها از طريق خون قابل انتقال است بنابراين جوانان بايد سعي كنند از رفتارهاي پرخطر پرهيز كنند. 
وي توجه به مقوله آموزش و اطلاع رساني در مورد بيماري ايذر را بسيار مهم دانست و گفت : هم اكنون ۱۸۰ مركز مشاوره ايدز در كشور فعال هستند . اين مراكز در مورد بيماري ايدز اطلاع رساني و به مردم مشاوره رايگان ارايه مي كنند. 
رييس مركز تحقيقات ايدز ايران افزود : اطلاع رساني در مورد ايدز بايد توسط نهادهايي همچون آموزش و پرورش جدي گرفته شود و از سوي ديگر رسانه هايي همچون راديو و تلويزيون آموزش هاي لازم را در اختيار جوانان قرار دهند. 
محرز همچنين از برپايي كنگره بين المللي ايدز در سال آينده خبر داد و گفت :در اين كنگره آخرين يافته هاي علمي و تحقيقاتي در زمينه ايدز و مطالعات محققان كشورهاي مختلف ارايه مي شود . 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved